Ahad, 24 Januari 2010

Dilema seorang wanita...

Tajuk macam menarik je kan...hehe
Pe dia la isinye ye.
Hmmm...aku ini, wanita biasa...penah dengar x lagu ni???
Hah! Lagu sape???? Ct??? Bukan2...
Cari sndiri ye...hehe
Begini cternye...
Sebagai seorang wanita yg sudah meningkat umurnye...pe lagi dilema yg dihadapi selain daripada persoalan JODOH...
Jd aku pon x terlepas dr persoalan di atas...
Sume wanita inginkan kebahgiaan...mpunyai keluarga sndiri.
Suami yg menyayangi n anak2 yg comel2...
Tp apakan daya jika belom sampai JODOHnye...
Kita hanya merancang, tetapi Tuhan yang menentukan.
Kalu dlu target aku nk kawin pd umor 25 tahun...tp, nmpaknye tidak kesampaian.
Up lagi b4 30 tahun...tapi nmpaknye Tuhan belom jua mengizinkan...
Aku redha je la...bukan tiada usaha, tp jodoh belom smpai.
Baru2 ni ada yg sudi mcarikan jodoh utk aku...Alhamdulillah, syukur padaNya.
Harap2 mjadi la kali ni.
Dalam pd itu, aku sedikit gusar ble aku di umpamakan seperti terlalu terdesak untuk berkahwin.
I hate that situation...aku bukan terdesak.
Ada jodoh, kawin la.
Aku kdg2 dah malas memikirkan persoalan ini tp keadaan sekeliling seolah2 tidak memahami situasi yg aku alami ini.
Ya Allah! Berikan aku kekuatan untuk menghadapi dugaan ini.
Sesungguhnye aku redha di atas segalanye. Amin...

4 ulasan:

white rose berkata...

jika penantian itu 1 penyeksaan, jgn nanti...
jika penantian itu 1 keindahan, yakinlah bahawa ada sinar kebhagiaan bakal menjelma...

"YA ALLAH, kami bermohon kpd MU, kuatkanlah IMAN & TAKWA kami kpd MU, kukuhlah cinta & kasih syg kami kpd MU, kpd ahli keluarga kami, kpd sahabat2 kami, kpd anak2 murid kami. YA ALLAH YANG MAHA MENDENGAR, pertemukanlah kami dengan jodoh yang sesuai dengan kami, yang ENGKAU perkenankan. YA ALLAH YA RABBUL IZZATI, bersihkanlah niat suci kami ini, moga dengan bertemunya jodoh2 kami dapat meningkatkan ketaqwaan & keimanan kpd MU YA ALLAH"...

amin...YA RABBAL 'ALAMIN...

eefa berkata...

Amin...Ya rabbal alamin.

eefa berkata...

Amin...Ya rabbal alamin.

eefa berkata...

Amin...Ya rabbal alamin.