Sabtu, 3 April 2010

Tersedar dari lamunan...

Dh lamanye aku x menulis utk blog aku ni.
Gara2 streamyx prob je area umah aku ni mbuatkn aku dh mls nk menulis.
Tp mlm ni tgerak hati nk menulis setelah sekian lama x menulis...huhu

Td aku chat ngan mmber aku yg blaja kt AUstralia...buat Master kt sana.
Bestnye dpt blaja jauh kn...dapat merasa tempat org. kalu sj nk g x nye la kn.
Mn nk korek duit byk2 kn...
Lama gk dh x bkgsi cter dgn kawan aku ni...msg2 bz kn.
Td aku kgsi cter dgn dia, utk dpatkn pdgn dia.
Aku pon xtau nk setle cane dh...
Dia pon bg la mcm2 nasihat n cter yg bkait rapat dgn masalah aku.
Dia mbuat aku bpkir dengan menggunakan akal yg waras...fikir scr rasional, bukan mengikut perasaan...
Tba2 aku tersedar...betul apa yg dia cakapkn pd aku tu.
Apa2 hal pon, kita kena amik kira pdgn ibu bapa n ikot kata hati.
Jgn ikotkn perasaan, kerana kelak akan memakan diri sndiri.
Biar kita kecewa sekang tetapi tidak dikecewakan sepanjang hdp kita.
Betul kata dia...biar lmbt asalkn selamat.
Harap2 aku nekad kali ni...
Ya Allah bantu lah hambaMu ini mhadapinye ujianMu ini dengan tabah.
Amin.

2 ulasan:

white rose berkata...

Aminn...

INSYA'ALLAH...

Cikgu ILi berkata...

Saya pun mendoakan kebahagiaan Kak Ifah..
Mmg pun..biar lambat asal selamat...